Suvekool Pirita kloostris

 

Järjekordne TÕFi suvekool toimus 10.-12. juuli 2008 Pirita kloostris Tallinnas.
Suvekooli olid kogunenud täiskasvanud õppi- jaid erinevatest Eestimaa paikadest, nii et peaaegu kõik  maakonnad olid esindatud ning külla olid tulnud samuti õppijad Hispaaniast, Portugalist, Itaaliast ja Kreekast.

Suvekoolis jagasi õppijad oma kogemusi ning kuulati huviga teiste maade kogemusest. Üksmeelselt  tõdeti, et peamin, mida õppijad vajavad on toetus.

Ravusvaheline projekti partnerite osalemine suvekoolis võimaldas rahvusvahelist suhtlemist õppijatega teistest riikidest. Teiste kultuuride tundmaõppimine on avardanud maailmapilti, suurendanud tolerantsust ja aidanud kaasa isiklikule arengule.
Vaata TÕFi suvekooli pilte SIIN

Miks inimesed ei õpi?

  • Inimesed ei õpi, kui nende elu on hea ka ilma õppimata – neil puudub väline motivatsioon.
  • Inimesed ei õpi, kui nende eelnev koolikogemus on valdavalt negatiivne – halvad inimlikud suhted ja ebaedu formaalharidussüsteemis kujundab negatiivse hoiaku õppimise suhtes.
  • Õppimist takistab oluliselt see, kui inimesel on soov õppida, aga tööandja (või ka pere) ei toeta õppimist.
  • Piiratud sissetulekute korral on materiaalsed võimalused määravad – kui inimesel on valida töö või kool – valib ta kooli.

Mis neid iseloomustab, millised on ühised jooned?

  • Eelkõige madal enesehinnang ja negatiivne kogemus varasematest õpingutest. Mitte-õppimine täiskasvanueas on tihedalt seotud koolikogemusega.
  • Mitte-õppival inimesel puudub tihti terviklik peremudel lapsepõlvest või lähisuhetes toetus õppimisele.
  • Ühiskonna väärtushinnangud ei toeta tegelikku õppimist .

Kuidas nad haridusse tagasi tuua?

  • Inimene vajab positiivseid eeskujusid ja tuge (tugistruktuure) tagasilöökide korral. Kõige paremini töötab individuaalne suhe – õppija-mentor.
  • Kaasata tuleb tööandjad ja firmade personalijuhid.
  • Haridussüsteem, ka kutseharidus, peab olema paindlik
 

                                               

Mis on motiveerinud õppima TÕFi liikmeid?

  • Raske elu ja vajadus oma elukvaliteeti parandada.
  • Arusaamine, et maailm on pidevas muutumises ja ilma õppimata ei ole võimalik selles toime tulla.
  • Õppimine hoiab vaimu noorena, ärksana ja terasena.
  • Õppimine annab sisemise vabaduse ja suurendab vabadust valida.
  • Soov kodust välja saada ja murda igapäevarutiin.
  • Töö – seadusega kehtestatud kord.
  • Majanduslikud põhjused.
  • Soov edasi õppida, ülikool on eesmärk omaette
  • Hea koolitus muudab positiivseks hoiaku järgmiste suhtes.
  • Pere toetus mõjutab väga palju.
  • Toetav keskkond – kaasõppijad ja õpetajad.
  • Õppimine võimaldab suhelda teiste põlvkondadega.
 

Mida annab õppimine õppijale?

  • Hea enesetunde, uusi tutvusi, laieneva sotsiaalse võrgustiku
  • Enesekindlust
  • Kindlustunde koostööst
  • Positiivseid emotsioone
  • Rahuldab inimese  kuuluvusvajadust, tunnustusvajadust, soovi ennast arendada